CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 20 februari 2013

Dag 156, Hommel


Lieve Petite Bibs,

Waarom mijn koosnaam Hommel is? Heel simpel. Ik lijk namelijk op de 4 kleurige koekoekshommel want mijn kontje is namelijk bruin/roestrood en die van de 4 kleurige koekoekshommel ook. Deze hommel is al vroeg buiten te vinden al eind maart. En ik ben ook dol op de lente. En......een echte weide/tuinbull, dus vandaar mijn koosnaam. En ik ben natuurlijk net zo zacht als een hommel en we lijken ook wel op elkaar alleen heb ik (nog) geen vleugels.....
Ik ben dus best poepie-trots op dit koosnaampje. Ik fladder ook vaak alle kanten op en zit het liefste met mijn roestbruine kontje tussen de bloemen.
Oja en Essebes die dol is op hommels zegt nog dat de koekoekshommel vergeleken bij de andere hommels een hele dikke huid heeft....net als ikke.

Vandaag was ik druk met de composthoop, die zijn we aan het afgraven. Dat is echt tof werk joh. Erop klauteren en graven maar.
Daarna was ik wel een beetje boel moe dus ben ik bij Essebes en de tuinders voor de houtkachel gekropen en heb ik even een schoonheidsslaapje gedaan.

Nu ga ik lekker in mijn mandje kruipen voor de AGA.
En droom ik dat ik een heeeeele mooie bos koekoeksbloemen voor jou pluk, lieve bibs!

ZoemZoemFladderFladder X

6 opmerkingen:

  1. ♥ owww ik hoop dat je nu heerlijk in dromenland bent lieverd.
    Zal ik je eens wat vertellen onder ons....ik ben beetje erg bang van hommels, maar dat komt omdat ik door me angst niet kan zien of het een wesp,hommel of bij is...zoooooow bang..
    Toen Rody nog klein was, goed 2 en half, had hij krullen, mijn red devil
    En we waren buiten en toen zei hij, frommel, frommel...dus ik kijken...jaaaaaaaaaaaaa en Hommel in zijn krullen....wist van gekkigheid niet hoe ik dat ding er uit moest halen, ging met veel geluid van mijn kant...dat wel.
    Toen dacht ik, dit gebeurd Hessie niet meer...ik de tondeuse gepakt, en dacht ik haal een stukje van zijn haar af.........stukje werd, standje...geen haar meer op zijn hoofd..
    Geen krul meer te bekennen geweest!!
    Maar jij lieve Bjorn, je mag zeker trots zijn op jou koosnaam..het past echt bij je! ♥
    En je hebt ook nog hard gewerkt zie ik...dus dan is het zekers tijd om goed uit te rusten.
    sweet dreams about you ♥ Bibs.
    xxx Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Hommel ook wel heel lief klinken, daar mag je trots op zijn op zo'n mooie bijnaam hoor...hij past je wel, zeker met de uitleg van Essebes over het roestbruine kontje:-))! Droom fijn rust lekker uit na je gezwoeg vandaag!! xxx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeee hommeltje... hard gewerkt vandaag!!! neem je rust en Esther ook!!!knuf van Sterre xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hommel past ook echt bij je.........je bent zo een lieverd...alhoewel ik andere hommels graag zie ( op afstand )

    lekker sleepy doen en lekker dromen over anne

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koekoeks bloemen moet je nog wel een poosje op wachten ,hommel!
    Lekker slapen en rusten! en dromen van hommels
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat lief die vergelijking met de hommel,en wat een leuk vertaling er van. dat hij nog maar vele jaartjes achter de hommels aan kan hollen.

    BeantwoordenVerwijderen